FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Fizik
PHYS 310 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Doğrusal Olmayan Dinamik ve Kaos Teorisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PHYS 310
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Doğrusal olmayan sistemlerinin tanıtıldığı ve modellendiği derste, kaotik davranışın ortaya çıkışı incelenecek ve karekterizasyonu yapılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Zamana bağlı ve doğrusal olmayan sistemlerde cisimlerin hareketlerini anlamaya yönelik yöntemler geliştirilip, bu sistemleri tarif eden denklemlerde ortaya çıkan kaos davranışını karakterize etmenin yöntemleri tartışılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel bakış, kaos fraktals | Steven H. Strogatz, Nonlinear Dynamics and Chaos, 2nd edn. (CRC Press, 2015). Bölüm 1. ISBN: 9780813349107 |
2 | Doğru üzerindeki akış | Steven H. Strogatz, Nonlinear Dynamics and Chaos, 2nd edn. (CRC Press, 2015). Bölüm 2. ISBN: 9780813349107 |
3 | Çatallanma olayı | Steven H. Strogatz, Nonlinear Dynamics and Chaos, 2nd edn. (CRC Press, 2015). Bölüm 3. ISBN: 9780813349107 |
4 | Çember üzerinde akış | Steven H. Strogatz, Nonlinear Dynamics and Chaos, 2nd edn. (CRC Press, 2015). Bölüm 4. ISBN: 9780813349107 |
5 | 2 Boyutlu sistemler: Doğrusal sistemler | Steven H. Strogatz, Nonlinear Dynamics and Chaos, 2nd edn. (CRC Press, 2015). Bölüm 5. ISBN: 9780813349107 |
6 | Faz yüzeyi | Steven H. Strogatz, Nonlinear Dynamics and Chaos, 2nd edn. (CRC Press, 2015). Bölüm 6. ISBN: 9780813349107 |
7 | Ara sınav 1 | |
8 | Limit dönüşleri | Steven H. Strogatz, Nonlinear Dynamics and Chaos, 2nd edn. (CRC Press, 2015). Bölüm 7. ISBN: 9780813349107 |
9 | 2 boyutta çatallanma olayı | Steven H. Strogatz, Nonlinear Dynamics and Chaos, 2nd edn. (CRC Press, 2015). Bölüm 8. ISBN: 9780813349107 |
10 | Lorenz denklemi | Steven H. Strogatz, Nonlinear Dynamics and Chaos, 2nd edn. (CRC Press, 2015). Bölüm 9. ISBN: 9780813349107 |
11 | 1 boyutlu eşlemeler | Steven H. Strogatz, Nonlinear Dynamics and Chaos, 2nd edn. (CRC Press, 2015). Bölüm 10. ISBN: 9780813349107 |
12 | Fraktals - Ara sınav 2 | Steven H. Strogatz, Nonlinear Dynamics and Chaos, 2nd edn. (CRC Press, 2015). Bölüm 11. ISBN: 9780813349107 |
13 | Sıradışı yakınsayan sistemler | Steven H. Strogatz, Nonlinear Dynamics and Chaos, 2nd edn. (CRC Press, 2015). Bölüm 12. ISBN: 9780813349107 |
14 | Sıradışı yakınsayan sistemler | Steven H. Strogatz, Nonlinear Dynamics and Chaos, 2nd edn. (CRC Press, 2015). Bölüm 12. ISBN: 9780813349107 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Steven H. Strogatz, Nonlinear Dynamics and Chaos, 2nd edn. (CRC Press, 2015). ISBN: 9780813349107 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Linda. E. Reichl, The Transition to Chaos (Springer Verlag, 1992). ISBN: 9780387977539 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
3
|
36
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
2
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
10
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, |
X | ||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, |
X | ||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, |
X | ||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, |
|||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, |
|||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, |
|||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, |
|||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, |
|||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, |
|||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
5 Yılda Dört Büyük Ödül
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Göktuğ Karpat, Türkiye’nin en prestijli bilim ödüllerinden biri olarak gösterilen ‘100. Yıl
Fizik Bölümü Erasmus Anlaşması
Sevgili İzmir Ekonomi Üniversitesi Fizik Bölümü Öğrencileri, Sizlere heyecan verici bir duyuru iletmekten mutluluk duyuyoruz! Üniversitemiz, CLAUSTHAL UNIVERSITY OF TECHNOLOGY ile Erasmus anlaşması imzaladı.
Fiziği Sevdi, Çocukluk Hayalinden Vazgeçti
Çocukluktan itibaren pilot olmanın hayalini kuran Senem Özdemir, ‘Başka bölümde okusam da pilotluktan asla vazgeçmeyeceğim’ düşüncesiyle başladığı İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizik
Fizik Bölümüne Bilimsel Ziyaret
Dr. Parisa Majari Fizik Bölümümüzü ziyarete gelmiştir. Bölümümüz hocalarından Prof. Dr. Gürsoy Bozkurt Akgüç ile çalışan Dr. Majari “Anamolous electron transfer in
Bisikletiyle ‘Umut’ Dağıttı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizik Bölümü öğrencisi Berfin Kolcu, deprem felaketinin ardından binlerce kişinin enkaz altında kaldığı Hatay’a giderek ‘bisikletiyle’ afetzedelerin yardımına
FİZİK BÖLÜM BAŞKANI PROF. DR. ABBAS KENAN ÇİFTÇİ’YE TÜRK FİZİK DERNEĞİ ONUR ÖDÜLÜ
Türk Fizik Derneği’nin düzenlemiş olduğu 38. Uluslararası Fizik Kongresi 31 Ağustos-4 Eylül 2022 tarihleri arasında Bodrum Herodot Kültür Merkezi’nde gerçekleşmiştir. Kongrenin 31
ÖĞRENCİMİZİN TÜBİTAK PROJESİ KABUL EDİLDİ
Fizik Bölümümüz son sınıf öğrencilerinden Senem Özdemir'in, Doç. Dr. Gürsoy Bozkurt Akgüç danışmanlığında "İki Yüzey Plazmonunun Metal-Dielektrik Arayüzünde Etkileştirilerek Sensör Özelliklerinin Arttırılması
ÖĞRENCİMİZİN İLK MAKALESİ
Bölümümüz hocalarından Doç. Dr. Gürsoy Bozkurt Akgüç ve Fizik yan dal öğrencimiz Aytürk Hamdi Zafer Geri beslemeli ve reaktif akış olan sistemlerde canlı kristal