Bizi takip edin
|
EN

PHYS 407 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yoğun Madde Fiziği I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PHYS 407
Güz/Bahar
2
2
3
5

Ön-Koşul(lar)
  PHYS 307 En az FD notu almış olmak
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı katı maddenin genel olarak incelenmesi, kristal özelliklere sahip yapılarda oluşan yapısal farklılaşmalardan doğan fononların tanımlanması ve katıların iletkenlik özelliklerinin geliştirilen bant hesaplama yöntemleri yardımı ile tartışılmasıdır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • kristal yapıyı x-ışınımı kırınımı teknikleri yardımı ile sınıflandırabilecektir.
  • yapısal titreşimler sonucu ortaya çıkan fononların oluşumunu betimleyebilecektir.
  • elektronun kristal yapı içerisindeki taşınımını, etkileşmeleri de hesaba katarak analiz edebilecektir.
  • katılarda elektronların bant yapısını hesaplayabilecektir.
  • yarı iletkenlerin temel özelliklerini açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders kapsamında, kristal yapı içerisindeki elektronların bant yapıları hesaplanarak ve örgünün titreşimleri kuantize edilerek, kristal yapının hem fononik hem de elektronik özellikleri incelecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yoğun madde fiziğine giriş. Ders Kitabı
2 Kristal yapısı Ders Kitabı - Bölüm 1
3 Kristal yapısı Ders Kitabı - Bölüm 1
4 Ters Örgü Ders Kitabı - Bölüm 2
5 Ters Örgü Ders Kitabı - Bölüm 2
6 Kristal Bağlanması Ders Kitabı - Bölüm 3
7 Kristal Bağlanması Ders Kitabı - Bölüm 3
8 Ara sınav 1
9 Fononlar Ders Kitabı - Bölüm 4
10 Serbest Elektron Gazı Ders Kitabı - Bölüm 6
11 Serbest Elektron Gazı Ders Kitabı - Bölüm 6
12 Enerji Bantları Ders Kitabı - Bölüm 7
13 Ara sınav 2
14 Yarı İletkenler Ders Kitabı - Bölüm 8
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Charles Kittel - Introduction to Solid State Physics-Wiley (2005) (2nd Edition)

Önerilen Okumalar/Materyaller

Michael P. Marder, Condensed Matter Physics,  2nd ed. (Wiley-Interscience, 2000). ISBN: 9788126565054

Neil W. Ashcroft_ N. David Mermin - Solid State Physics-Cengage Learning (1976)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
3
36
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
5
2
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
10
20
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır,

X
2

Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir,

X
3

Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler,

X
4

Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır,

5

Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır,

6

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular,

7

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur,

8

Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar,

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur,

10

Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür,

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır,

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.