FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Fizik
GEET 310 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Toplumsal Cinsiyet ve Medya
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEET 310
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü |
İkinci Yabancı Dil
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders toplumsal cinsiyete bir bilgi kategorisi olarak yaklaşarak toplumsal cinsiyetin medya tarafından nasıl “inşa” edildiğini anlamayı amaçlamaktadır. Toplumsal cinsiyeti kimlik inşasının en önemli parçası olarak ele alacağız ve ırk, etnisite, sınıf, din, ulus ve cinsellik gibi kategorilerle kesişim noktalarını da inceleyerek toplumsal cinsiyetin medyadaki temsiliyetinin hayatımızdaki önemini kavrayacağız. Ders, ders anlatımı, gösterim ve tartışmalardan oluşacak ve güncel film, televizyon, reklam ve yeni medya örnekleri ile etkileşime geçeceğiz |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders günümüz medyasına odaklanarak toplumsal cinsiyetin görüntülerini ve medyadaki temsiliyetini araştırıp sorguluyor. Kültürel incelemeler, medya, film, alımlama ve toplumsal cinsiyet çalışmalarından teoriler kullanarak toplumsal cinsiyetin farklı süreçlerine ve pratiklerine bakarken, özellikle kadınlık, erkeklik ve queer’lik kavramlarının etrafında dolaşıyor. Medya toplumsal cinsiyetin ‘inşası’nda önemli bir rol oynar ve medya tarafından üretilen uygun cinsiyetin ne olduğunun popüler görüşleri aramızdaki iletişimi de şekillendirir. Derse katılım (%20): Derse soru sormaya hazır ve ders materyallerine dair tartışma yürütebilmeye uygun bir şekilde gelmelisiniz. Küçük Sınav/Yazılı Ödev (%20): Bu ödevler, öğrencilerin dersin teması ile alakalı kaynaklardan da faydalanarak kısa bir analiz yapmalarını hedeflemektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş: Neden medyada toplumsal cinsiyet çalışmalıyız? | |
2 | Kimlik ve Toplumsal Cinsiyet | Gauntlett, D. Media, Gender and Identity, London and New York: Routledge, 2002: 1-41. |
3 | Toplumsal cinsiyet ve medya temsili | Gallagher, M. “Media and the Representation of Gender”. The Routledge Companion to Media and Gender.2014: 23-31. Eds. C. Carter, L. Steiner and L. McLaughin. London and New York: Routledge, 2014. S. Hall, “The Work of Representation.” İçinde Representation: Cultural Representations and Signifying Practices. Ed. S. Hall. London, California, New Delhi: Sage Publications, 2003. |
4 | Bir gösteri olarak kadınlık | Butler, J. Performative Acts and Gender Constitution: An Essay in Phenomenology and Feminist Theory, Theatre Journal , Vol. 40, No. 4 (December, 1988): 519-531. Stewart, M. L. “The politics and spectacle of fashion and femininity.” Journal of Women's History. 17(1), (2005): 192-200. |
5 | Gösterimdeki erkeklik | Ta. L. M. “Hurt so good: Fight Club, masculine violence, and the crisis of capitalism.” The Journal of American Culture, 29(3), (2006): 265-277. Cohan S. and Hark, I. R. (Eds.) Screening the Male: Exploring Masculinities in Hollywood Cinema. London and New York: Routledge, 2002: 1-22. |
6 | Queer kuramı ve Queer medya | Gerhard. J. “Sex and the City: Carrie Bradshaw's queer postfeminism. Feminist Media Studies”. 5(1), (2005): 37-49. Avila-Saavedra, Guillermo. Nothing queer about queer television: televized construction of gay massculinities, Media Culture Society 2009, Vol. 31(1): 5–21. |
7 | Toplumsal cinsiyet ve Irk | Entman R. M. and Rojecki, A. The black image in the white mind: Media and race in America. Chicago, IL: University of Chicago Press, 2000: 205-226. |
8 | Toplumsal cinsiyet ve sınıf | Tasker,Y. Working girls: Gender and sexuality in popular cinema. London & New York: Routledge, 2002: 1-18. |
9 | Toplumsal cinsiyet ve şiddet | Dowds, E. An international legal response to #MeToo, 4, 2018. https://theconversation.com/an-international-legal-response-to-metoo-rape-and-sexual-abuse-is-needed-95617. |
10 | Toplumsal cinsiyet ve şiddetin medyada temsili | Gender Violence and The Case of Fatal Attraction (Adrian Lyne, 1987). |
11 | Toplumsal cinsiyet ve Türk medyası | E. Cox, “#MeToo is not enough: it has yet to shift the power imbalances that would bring about gender equality”, Mart 18, 2018. https://theconversation.com/metoo-is-not-enough-it-has-yet-to-shift-the-power-imbalances-that-would-bring-about-gender-equality-92108. |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Tartışma ve finale hazırlık | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | D. Gauntlett, Media, Gender and Identity, London and New York: Routledge, 2002 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Derste yararlanılacak olan diğer kaynaklar yukarıda listelenmiştir. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
50
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
10
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
24
|
24
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, |
|||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, |
|||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, |
|||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, |
|||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, |
|||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, |
|||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, |
|||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, |
|||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, |
|||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
5 Yılda Dört Büyük Ödül
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Göktuğ Karpat, Türkiye’nin en prestijli bilim ödüllerinden biri olarak gösterilen ‘100. Yıl
Fizik Bölümü Erasmus Anlaşması
Sevgili İzmir Ekonomi Üniversitesi Fizik Bölümü Öğrencileri, Sizlere heyecan verici bir duyuru iletmekten mutluluk duyuyoruz! Üniversitemiz, CLAUSTHAL UNIVERSITY OF TECHNOLOGY ile Erasmus anlaşması imzaladı.
Fiziği Sevdi, Çocukluk Hayalinden Vazgeçti
Çocukluktan itibaren pilot olmanın hayalini kuran Senem Özdemir, ‘Başka bölümde okusam da pilotluktan asla vazgeçmeyeceğim’ düşüncesiyle başladığı İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizik
Fizik Bölümüne Bilimsel Ziyaret
Dr. Parisa Majari Fizik Bölümümüzü ziyarete gelmiştir. Bölümümüz hocalarından Prof. Dr. Gürsoy Bozkurt Akgüç ile çalışan Dr. Majari “Anamolous electron transfer in
Bisikletiyle ‘Umut’ Dağıttı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizik Bölümü öğrencisi Berfin Kolcu, deprem felaketinin ardından binlerce kişinin enkaz altında kaldığı Hatay’a giderek ‘bisikletiyle’ afetzedelerin yardımına
FİZİK BÖLÜM BAŞKANI PROF. DR. ABBAS KENAN ÇİFTÇİ’YE TÜRK FİZİK DERNEĞİ ONUR ÖDÜLÜ
Türk Fizik Derneği’nin düzenlemiş olduğu 38. Uluslararası Fizik Kongresi 31 Ağustos-4 Eylül 2022 tarihleri arasında Bodrum Herodot Kültür Merkezi’nde gerçekleşmiştir. Kongrenin 31
ÖĞRENCİMİZİN TÜBİTAK PROJESİ KABUL EDİLDİ
Fizik Bölümümüz son sınıf öğrencilerinden Senem Özdemir'in, Doç. Dr. Gürsoy Bozkurt Akgüç danışmanlığında "İki Yüzey Plazmonunun Metal-Dielektrik Arayüzünde Etkileştirilerek Sensör Özelliklerinin Arttırılması
ÖĞRENCİMİZİN İLK MAKALESİ
Bölümümüz hocalarından Doç. Dr. Gürsoy Bozkurt Akgüç ve Fizik yan dal öğrencimiz Aytürk Hamdi Zafer Geri beslemeli ve reaktif akış olan sistemlerde canlı kristal