FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Fizik
GEIN 314 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Servis Tasarımı Projesi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEIN 314
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilerin servis tasarımı ve servis tasarımı yöntemlerine dair bilgi ve farkındalıklarını arttırmak, onları servis tasarımı konularında yapacakları çalışmalara hazırlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste servis tasarımı kavramı ve servis tasarımı yöntemleri ele alınmaktadır. Bu bağlamda, öğrencilerin yapacakları örnek bir proje ile konuya ilişkin edindikleri bilgi ve becerileri pekiştirmeleri amaçlanmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş (derse genel giriş) | Yok |
2 | Servis tasarımının genel ilkeleri, tasarımcının değişen rolü | Okuma: Daniela Sangiorgi & Sabine Junginger (2015) Emerging Issues in Service Design, The Design Journal, 18:2, 165-170 |
3 | Servis tasarımı projesine giriş, proje teması üzerine tartışma | Okuma: Nicola Morelli (2009). Service as value co-production: Reframing the service design process, Journal of Manufacturing Technology Management, 20(5), 568-590. |
4 | Servis tasarımı yöntem ve araçları; Stüdyo kritiği | Servis tasarımı proje araştırması (yazılı kaynaklar) |
5 | Servis tasarımı ve sosyal inovasyon; Stüdyo kritiği | Servis tasarımı proje araştırması (yazılı kaynaklar ve saha araştırması) |
6 | Servis etkileşimi ve servis deneyimi; Stüdyo kritiği | Servis tasarımı proje araştırması (yazılı kaynaklar ve saha araştırması) |
7 | Servis tasarımının sistem ve organizasyonları şekillendirmedeki rolü; Stüdyo kritiği | Servis tasarımı proje araştırması (yazılı kaynaklar ve saha araştırması) |
8 | Farklı düzey ve sektörlerde servis tasarımı projeleri; Stüdyo kritiği | Servis tasarımı proje geliştirme (senaryo oluşturma) |
9 | Stüdyo kritiği | Servis tasarımı proje geliştirme (storyboard ve paydaş haritası) |
10 | Stüdyo kritiği | Servis tasarımı proje geliştirme (servis prototipi/görselleştirmesi) |
11 | Proje sunumu 1: Araştırma ve proje çıktıları | Yok |
12 | Stüdyo kritiği | Servis tasarımı proje geliştirme (servis prototipi/görselleştirmesi - 2. versiyon) |
13 | Stüdyo kritiği | Servis tasarımı proje geliştirme (servis prototipi/görselleştirmesi - final) |
14 | Proje sunumu 2: Servis tasarımı projesi çıktıları | Yok |
15 | Teslim | Proje dökümanlarının teslimi |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | Yok |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Edvardsson, B., & Olsson, J. (1996). Key concepts for new service development. Service Industries Journal, 16(2), 140-164. Gallouj, F., & Weinstein, O. (1997). Innovation in services. Research Policy, 2, 537-556. Junginger, S. (2015). Organizational design legacies and service design. The Design Journal, 18(2), 209-226. Meroni, A., & Sangiorgi, D. (2011). Design for Services, London: Gower. Sangiorgi, D., Prendiville, A., Jung, J., & Yu, E. (2015). Design for Service Innovation and Development. Project report available at: http://imagination.lancs.ac.uk/sites/default/files/outcome_downloads/desid_report_20 Stickdorn, M., & Schneider, J. (2010). This is Service Design Thinking. Basics – Tools – Cases. Amsterdam: BIS Publishers. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
7
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
30
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
11
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
7
|
2
|
14
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
4
|
8
|
Proje |
1
|
24
|
24
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
110
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, |
|||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, |
|||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, |
|||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, |
|||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, |
|||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, |
|||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, |
|||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, |
|||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, |
|||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
5 Yılda Dört Büyük Ödül
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Göktuğ Karpat, Türkiye’nin en prestijli bilim ödüllerinden biri olarak gösterilen ‘100. Yıl
Fizik Bölümü Erasmus Anlaşması
Sevgili İzmir Ekonomi Üniversitesi Fizik Bölümü Öğrencileri, Sizlere heyecan verici bir duyuru iletmekten mutluluk duyuyoruz! Üniversitemiz, CLAUSTHAL UNIVERSITY OF TECHNOLOGY ile Erasmus anlaşması imzaladı.
Fiziği Sevdi, Çocukluk Hayalinden Vazgeçti
Çocukluktan itibaren pilot olmanın hayalini kuran Senem Özdemir, ‘Başka bölümde okusam da pilotluktan asla vazgeçmeyeceğim’ düşüncesiyle başladığı İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizik
Fizik Bölümüne Bilimsel Ziyaret
Dr. Parisa Majari Fizik Bölümümüzü ziyarete gelmiştir. Bölümümüz hocalarından Prof. Dr. Gürsoy Bozkurt Akgüç ile çalışan Dr. Majari “Anamolous electron transfer in
Bisikletiyle ‘Umut’ Dağıttı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizik Bölümü öğrencisi Berfin Kolcu, deprem felaketinin ardından binlerce kişinin enkaz altında kaldığı Hatay’a giderek ‘bisikletiyle’ afetzedelerin yardımına
FİZİK BÖLÜM BAŞKANI PROF. DR. ABBAS KENAN ÇİFTÇİ’YE TÜRK FİZİK DERNEĞİ ONUR ÖDÜLÜ
Türk Fizik Derneği’nin düzenlemiş olduğu 38. Uluslararası Fizik Kongresi 31 Ağustos-4 Eylül 2022 tarihleri arasında Bodrum Herodot Kültür Merkezi’nde gerçekleşmiştir. Kongrenin 31
ÖĞRENCİMİZİN TÜBİTAK PROJESİ KABUL EDİLDİ
Fizik Bölümümüz son sınıf öğrencilerinden Senem Özdemir'in, Doç. Dr. Gürsoy Bozkurt Akgüç danışmanlığında "İki Yüzey Plazmonunun Metal-Dielektrik Arayüzünde Etkileştirilerek Sensör Özelliklerinin Arttırılması
ÖĞRENCİMİZİN İLK MAKALESİ
Bölümümüz hocalarından Doç. Dr. Gürsoy Bozkurt Akgüç ve Fizik yan dal öğrencimiz Aytürk Hamdi Zafer Geri beslemeli ve reaktif akış olan sistemlerde canlı kristal