FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Fizik
GENS 207 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Bilimsel Düşünme ve Toplum
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GENS 207
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin bilim ve bilimin toplumla ilişkisi üzerine eleştirel bir bakış açısı geliştirmesine yardımcı olmaktır. Dersin ilk bölümünde modern bilimin doğduğu dönem genişçe tartışılacaktır. İkinci bölümünde ise bilim tarihinin bir dizi yakın tarihli konusuna odaklanılacaktır. Bu ders, popular bilime ilgi gösteren öğrencilere yöneliktir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, bilim ve onu ortaya çıkaran toplum arasındaki ilişkiyi tartışmak üzere tasarlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin sunumu ve ilgili sorular; toplum biçimleri ve teknolojileri | |
2 | Toplum Tipleri ve Toplumların Tekonolojileri | Machionis, J. (2017) “Society and Technology” |
3 | Sapiens ve Bilişsel Devrim | Harari, Y. (2015), Sapiens. A Brief History of Humankind, Part One: The Cognitive Revolution |
4 | Silahlar, Mikroplar ve Çelik I: Yali Sorunu | Diamond, J. (1997), Guns, Germs and Steel, Prologue: “Yali’s Question”; Part I “From Eden to Cajamarca” |
5 | Silahlar, Mikroplar ve Çelik II: Tarım Devrimi | Diamond, J. (1997), Guns, Germs and Steel, Part 2: “The Rise and The Spread of Food Production” |
6 | Medeniyetlerin Şafağı, Doğa Felsefesinin Doğuşu ve Aristocu Dünya Görüşü | Lecture Notes |
7 | Ptolemaios ve Yer Merkezli Model | Lecture Notes |
8 | Nicholaus Copernicus ve Güneş Merkezli Model | Gribbin, J. (2002), Science: A History Chapter 1, “Renaissance Men” pp. 21-32 |
9 | Tycho Brahe ve Gözlemleri & Johannes Kepler ve Gezegenlerin Hareketi | Gribbin, J. (2002), Science: A History Chapter 2, “The Last Mystics” |
10 | İlk bilimciler: Gelileo ve diğerleri - I | Gribbin, J. (2002), Science: A History Chapter 3, “The First Scientists” |
11 | İlk bilimciler: Gelileo ve diğerleri - II | Gribbin, J. (2002), Science: A History Chapter 3, “The First Scientists” |
12 | René Descartes, Christiaan Huygens, Robert Boyle ve Bilimin İlk Adımları | Gribbin, J. (2002), Science: A History Chapter 4, “Renaissance Men” (Descartes: pp. 118-126; Boyle pp. |
13 | Robert Hooke ve Isaac Newton | Gribbin, J. (2002) Science: A History Chapter 5, “Newtonian Revolution” (Hooke: pp. 151-164; Newton pp. 172-188) |
14 | Dönemin Değerlendirilmesi | Lecture Notes |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | - Machionis, J. (2017) “Society and Technology”, in Machionis, J. (2017) Sociology, 16th Edition, pp. 118-123, Pearson: Hoboken - Harari, Y. (2015), Sapiens. A Brief History of Humankind, HarperCollins: New York - Diamond, J. (1997), Guns, Germs and Steel. The Fates of Human Societies, W. W. Norton: New York - Gribbin, J. (2002), Science: A History 1543–2001, Penguin: London |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
60
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
15
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
114
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, |
|||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, |
|||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, |
|||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, |
|||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, |
|||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, |
|||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, |
|||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, |
|||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, |
|||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
5 Yılda Dört Büyük Ödül
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Göktuğ Karpat, Türkiye’nin en prestijli bilim ödüllerinden biri olarak gösterilen ‘100. Yıl
Fizik Bölümü Erasmus Anlaşması
Sevgili İzmir Ekonomi Üniversitesi Fizik Bölümü Öğrencileri, Sizlere heyecan verici bir duyuru iletmekten mutluluk duyuyoruz! Üniversitemiz, CLAUSTHAL UNIVERSITY OF TECHNOLOGY ile Erasmus anlaşması imzaladı.
Fiziği Sevdi, Çocukluk Hayalinden Vazgeçti
Çocukluktan itibaren pilot olmanın hayalini kuran Senem Özdemir, ‘Başka bölümde okusam da pilotluktan asla vazgeçmeyeceğim’ düşüncesiyle başladığı İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizik
Fizik Bölümüne Bilimsel Ziyaret
Dr. Parisa Majari Fizik Bölümümüzü ziyarete gelmiştir. Bölümümüz hocalarından Prof. Dr. Gürsoy Bozkurt Akgüç ile çalışan Dr. Majari “Anamolous electron transfer in
Bisikletiyle ‘Umut’ Dağıttı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizik Bölümü öğrencisi Berfin Kolcu, deprem felaketinin ardından binlerce kişinin enkaz altında kaldığı Hatay’a giderek ‘bisikletiyle’ afetzedelerin yardımına
FİZİK BÖLÜM BAŞKANI PROF. DR. ABBAS KENAN ÇİFTÇİ’YE TÜRK FİZİK DERNEĞİ ONUR ÖDÜLÜ
Türk Fizik Derneği’nin düzenlemiş olduğu 38. Uluslararası Fizik Kongresi 31 Ağustos-4 Eylül 2022 tarihleri arasında Bodrum Herodot Kültür Merkezi’nde gerçekleşmiştir. Kongrenin 31
ÖĞRENCİMİZİN TÜBİTAK PROJESİ KABUL EDİLDİ
Fizik Bölümümüz son sınıf öğrencilerinden Senem Özdemir'in, Doç. Dr. Gürsoy Bozkurt Akgüç danışmanlığında "İki Yüzey Plazmonunun Metal-Dielektrik Arayüzünde Etkileştirilerek Sensör Özelliklerinin Arttırılması
ÖĞRENCİMİZİN İLK MAKALESİ
Bölümümüz hocalarından Doç. Dr. Gürsoy Bozkurt Akgüç ve Fizik yan dal öğrencimiz Aytürk Hamdi Zafer Geri beslemeli ve reaktif akış olan sistemlerde canlı kristal