Bizi takip edin
|
EN

PHYS 409 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Elektromanyetik Teori II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PHYS 409
Güz/Bahar
2
2
3
5

Ön-Koşul(lar)
  PHYS 302 En az FD notu almış olmak
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, elektromanyetik dalgaların üretimi ve çeşitli ortamlardaki davranışını çeşitli matematiksel teknikler yardımı ile öğreterek öğrencinin fizik bilgisini derinleştirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • elektromanyetik dalgaların boşlukta, basit ve dağıtkan maddelerin içindeki davranışlarını karşılaştırabilecektir.
  • elektromanyetik ışımanın iletim hatlarındaki, düzlem iletkenlerdeki, iletken borulardaki ve dielektrik dalga kılavuzlarındaki özelliklerini analiz edebilecektir.
  • iletken kovuklar ve dielektrik rezonatörlerde elektromanyetik ışınımın depolanma şartlarını belirleyebilecektir.
  • Thomson ve Rayleigh saçılması gibi elektromanyetik dalga saçılmaları için saçılma tesir kesitini hesaplayabilecektir.
  • ışınımın bir delikte kırınımını tarif edebilecektir.
Ders Tanımı Elektromanyetik dalgaların doğası, üretimi ve farklı ortamlarda davranışı ile ilgili bilgiler, çeşitli matematik teknikler ile güçlendirilerek anlatılacaktır. Hareketli yüklü parçacıkların hareket şekline göre üreteceği ışınım tipi ve bu ışınımların karakteristikleri tartışılacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dinamik ve kuasi-statik alanlar Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 14, 455-475. ISBN: 9780521896979
2 Dinamik ve kuasi-statik alanlar Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 14, 475-495. ISBN: 9780521896979
3 Elektromanyetik alanlar Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 15, 501-531. ISBN: 9780521896979
4 Boşlukta dalgalar Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 16, 536-565. ISBN: 9780521896979
5 Boşlukta ve basit maddede dalgalar Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 16-17, 565-601. ISBN: 9780521896979
6 Basit ve dağıtkan maddede dalgalar Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 17-18, 602-630. ISBN: 9780521896979
7 Ara sınav 1
8 Dağıtkan maddede dalgalar Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 18, 630-659. ISBN: 9780521896979
9 Kılavuzlanmış ve sınırlanmış dalgalar Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 19, 666-686. ISBN: 9780521896979
10 Kılavuzlanmış ve sınırlanmış dalgalar Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 19, 687-707. ISBN: 9780521896979
11 Gecikme ve ışıma Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 20, 714-736. ISBN: 9780521896979
12 Gecikme ve ışıma, Ara sınav 2 Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 20, 737-767. ISBN: 9780521896979
13 Saçılma Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 21, 775-796. ISBN: 9780521896979
14 Kırınım Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 21, 797-814. ISBN: 9780521896979
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). ISBN: 9780521896979

Önerilen Okumalar/Materyaller

David J Griffiths, Introduction to Electrodynamics, 4th edn. (Cambridge University Press, 2017). ISBN: 9781108420419

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
12
24
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır,

X
2

Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir,

X
3

Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler,

X
4

Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır,

5

Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır,

6

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular,

7

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur,

8

Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar,

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur,

10

Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür,

11

Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır,

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.