Bizi takip edin
|
EN

PHYS 410 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kuantum Optiğine Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PHYS 410
Güz/Bahar
2
2
3
5

Ön-Koşul(lar)
  PHYS 307 En az FD notu almış olmak
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı ışık ve maddenin küçük ölçeklerdeki etkileşimini yarı-klasik fiziğin ve kuantum fiziğinin kuralları çerçevesinde incelemektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • kuantum mekaniğinde ikinci kuantizasyon yaklaşımını çok parçacık problemlerine uygulayabilecektir.
  • elektromanyetik alanın kuantizasyonunu açıklayabilecektir.
  • eşevreli ve sıkıştırılmış kuantum hallerini karşılaştırabilecektir.
  • atom ve elektromanyetik alan etkileşimlerini hem yarı-klasik hem de tamamen kuantum mekaniksel yöntemlerle tarif edebilecektir.
  • Rabi ve Jaynes-Cummings modelleri gibi önemli kuantum optiği modellerini analiz edebilecektir.
Ders Tanımı Derste ve dersin uygulamaları kapsamında kuantum mekaniğinde ikinci kuantizasyon, elektromanyetik alan kuantizasyonu, eşevreli kuantum halleri, eşevrelilik fonksiyonları, ışın bölücüler ve interferometreler, sıkıştırılmış kuantum halleri, atom ve elektromanyetik alan etkileşimleri, Rabi Modeli, Jaynes-Cummings Modeli ve genellemeleri konuları işlenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kuantum mekaniği ve ikinci kuantizasyon Christopher Gerry and Peter Knight, Introductory Quantum Optics (Cambridge University Press, 2004). Bölüm 2.1-2. ISBN: 9780521527354
2 Elektromanyetik alanın kuantizasyonu Christopher Gerry and Peter Knight, Introductory Quantum Optics (Cambridge University Press, 2004). Bölüm 2.3-4. ISBN: 9780521527354
3 Minimum belirsizliğe sahip kuantum halleri Christopher Gerry and Peter Knight, Introductory Quantum Optics (Cambridge University Press, 2004). Bölüm 3.1-3. ISBN: 9780521527354
4 Eşevreli kuantum halleri ve özellikleri Christopher Gerry and Peter Knight, Introductory Quantum Optics (Cambridge University Press, 2004). Bölüm 3.4-7. ISBN: 9780521527354
5 Eşevrelilik fonksiyonları Christopher Gerry and Peter Knight, Introductory Quantum Optics (Cambridge University Press, 2004). Bölüm 5. ISBN: 9780521527354
6 Işın bölücüler ve interferometreler Christopher Gerry and Peter Knight, Introductory Quantum Optics (Cambridge University Press, 2004). Bölüm 6. ISBN: 9780521527354
7 Ara sınav 1
8 Sıkıştırılmış kuantum halleri Christopher Gerry and Peter Knight, Introductory Quantum Optics (Cambridge University Press, 2004). Bölüm 7. ISBN: 9780521527354
9 Atom ve elektromanyetik alan etkileşimleri Christopher Gerry and Peter Knight, Introductory Quantum Optics (Cambridge University Press, 2004). Bölüm 4.1. ISBN: 9780521527354
10 Atom ve klasik alan etkileşimleri Christopher Gerry and Peter Knight, Introductory Quantum Optics (Cambridge University Press, 2004). Bölüm 4.2. ISBN: 9780521527354
11 Atom ve kuantum alanı etkileşimleri Christopher Gerry and Peter Knight, Introductory Quantum Optics (Cambridge University Press, 2004). Bölüm 4.3. ISBN: 9780521527354
12 Rabi modeli, Ara sınav 2 Christopher Gerry and Peter Knight, Introductory Quantum Optics (Cambridge University Press, 2004). Bölüm 4.4. ISBN: 9780521527354
13 Jaynes-Cummings modeli Christopher Gerry and Peter Knight, Introductory Quantum Optics (Cambridge University Press, 2004). Bölüm 4.5. ISBN: 9780521527354
14 Jaynes-Cummings modelinin genellemeleri Christopher Gerry and Peter Knight, Introductory Quantum Optics (Cambridge University Press, 2004). Bölüm 4.9. ISBN: 9780521527354
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Christopher Gerry and Peter Knight, Introductory Quantum Optics (Cambridge University Press, 2004). ISBN: 9780521527354

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
3
36
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
5
2
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
10
20
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır,

X
2

Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir,

X
3

Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler,

X
4

Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır,

5

Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır,

6

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular,

7

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur,

8

Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar,

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur,

X
10

Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür,

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır,

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.