Bizi takip edin
|
EN

PHYS 415 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kuantum Hesaplama ve Enformasyon Teorisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PHYS 415
Güz/Bahar
2
2
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı fizik alanında son yıllarda oldukça hızlı gelişen ve çok çalışılan konulardan biri olan kuantum hesaplama ve kuantum enformasyon teorisinin temellerini ve uygulamalarını anlatmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • kuantum sistemlerini matematiksel olarak tarif edebilecektir.
  • kuantum protokolleri ve algoritmalarının sağladıkları avantajları klasik karşılıkları ile kıyaslayabilecektir.
  • gürültü etkisi altındaki kuantum sistemlerinin dinamiğini analiz edebilecektir.
  • kuantum sistemlerinde kuantum dolaşıklığı ve daha genel kuantum ilinti ölçütlerini hesaplayabilecektir.
  • kuantum hata düzeltme tekniklerini uygulayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders kapsamında kuantum mekaniğinde iki seviyeli sistemler, bu sistemleri çalışmak için gerekli matematiksel araçlar, kuantum dolaşıklığı, kuantum işleçleri, operatör-toplamı gösterimi, kuantum gürültüsü ve eşevresizlik, kuantum telenakil, kuantum algoritmaları, entropi ve enformasyon, kuantum ilintileri, kuantum hata düzeltme ve kuantum kriptografi konuları işlenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kuantum mekaniğine giriş Michael A. Nielsen and Isaac L. Chuang, Quantum Computation and Quantum Information (Cambridge Univery Press, 2000). Bölüm 2.1-2. ISBN: 9780521635035
2 İki seviyeli sistemler ve temel matematiksel araçlar Michael A. Nielsen and Isaac L. Chuang, Quantum Computation and Quantum Information (Cambridge Univery Press, 2000). Bölüm 2.4-6. ISBN: 9780521635035
3 Kuantum hesaplamanın temel araçları Michael A. Nielsen and Isaac L. Chuang, Quantum Computation and Quantum Information (Cambridge Univery Press, 2000). Bölüm 1.2-3. ISBN: 9780521635035
4 Kuantum dolaşıklığı Michael A. Nielsen and Isaac L. Chuang, Quantum Computation and Quantum Information (Cambridge Univery Press, 2000). Bölüm 2.2, 2.6. ISBN: 9780521635035
5 Kuantum işleçleri, operatör-toplamı gösterimi Michael A. Nielsen and Isaac L. Chuang, Quantum Computation and Quantum Information (Cambridge Univery Press, 2000). Bölüm 8.1-2. ISBN: 9780521635035
6 Kuantum gürültüsü ve eşevresizlik Michael A. Nielsen and Isaac L. Chuang, Quantum Computation and Quantum Information (Cambridge Univery Press, 2000). Bölüm 8.3-4. ISBN: 9780521635035
7 Ara sınav 1
8 Kuantum telenakil ve Deutsch algoritması Michael A. Nielsen and Isaac L. Chuang, Quantum Computation and Quantum Information (Cambridge Univery Press, 2000). Bölüm 1.3-4. ISBN: 9780521635035
9 Kuantum algoritmaları Michael A. Nielsen and Isaac L. Chuang, Quantum Computation and Quantum Information (Cambridge Univery Press, 2000). Bölüm 4.1-6. ISBN: 9780521635035
10 Entropi ve enformasyon Michael A. Nielsen and Isaac L. Chuang, Quantum Computation and Quantum Information (Cambridge Univery Press, 2000). Bölüm 11. ISBN: 9780521635035
11 Entropi ve enformasyon Michael A. Nielsen and Isaac L. Chuang, Quantum Computation and Quantum Information (Cambridge Univery Press, 2000). Bölüm 11. ISBN: 9780521635035
12 Ara sınav 2
13 Kuantum hata düzelme Michael A. Nielsen and Isaac L. Chuang, Quantum Computation and Quantum Information (Cambridge Univery Press, 2000). Bölüm 10.1-3. ISBN: 9780521635035
14 Kuantum kriptografi Michael A. Nielsen and Isaac L. Chuang, Quantum Computation and Quantum Information (Cambridge Univery Press, 2000). Bölüm 12.6. ISBN: 9780521635035
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Michael A. Nielsen and Isaac L. Chuang, Quantum Computation and Quantum Information (Cambridge University Press, 2000). ISBN: 9780521635035

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
4
56
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
10
20
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır,

X
2

Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir,

X
3

Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler,

X
4

Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır,

5

Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır,

6

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular,

7

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur,

8

Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar,

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur,

X
10

Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür,

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır,

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.