Bizi takip edin
|
EN

PHYS 497 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Fizik Projesi: Geliştirme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PHYS 497
Güz
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Soru & Cevap
Jüri
Simülasyon
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders teorik ve deneysel fiziğin rollerini, fizikte araştırma yapmayı, deney tasarımını ve deney tasarımına uygun istatistiksel ve matematiksel yöntemlerin kullanılmasını öğrencilere aktarmayı amaçlamaktadır. Buradaki en temel amaç, öğrencilere kendi başlarına en baştan başlayarak sonuna kadar bir araştırmayı gerçekleştirmeyi öğretmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • özgün bir araştırma önerisini baştan sona yazabilecektir.
  • fizikte araştırma yapabilmek için taranması gereken temel veri tabanlarını inceleyebilecektir.
  • hazırlayacakları araştırma önerisini, özet, giriş, literatür taraması, araştırma problemi gibi gerekli bütün kısımları içerecek şekilde detaylı olarak yazabilecektir.
  • yazacakları araştırma önerisinde kullanılacak araştırma yöntemlerini açık bir şekilde ifade edebilecektir.
  • planladıkları çalışmaları gerçekleştirmek için gereken araştırma çalışmalarını yapacaklardır.
Ders Tanımı Bu ders kapsamında fizikte araştırma yapmanın, literatür taramasından araştırma önerisi yazmaya kadar uzanacak şekilde, tanıtılması ve bunu gerçekleştirmek için takip edilmesi gereken bütün prosedürlerin detaylı bir şekilde tartışılması hedeflenmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin içeriğinin tanıtılması
2 Farklı araştırma tasarımlarının tanıtılması
3 Bu ders kapsamında kendilerinden ne tür bir araştırma beklendiğinin belirtilmesi
4 Öğrencilerin gerçekleştirmek istedikleri projeyi kısaca tanıtmaları
5 Önerilen araştırmaların zayıf noktalarının irdelenmesi ve bunların üstesinden nasıl gelinebileceğinin tartışılması
6 Projenin ilerletilmesi ve gözden geçirilmesi
7 Projenin ilerletilmesi ve gözden geçirilmesi
8 Projenin ilerletilmesi ve gözden geçirilmesi
9 Projenin ilerletilmesi ve gözden geçirilmesi
10 Projenin ilerletilmesi ve gözden geçirilmesi
11 Projenin ilerletilmesi ve gözden geçirilmesi
12 Projenin ilerletilmesi ve gözden geçirilmesi
13 Projenin ilerletilmesi ve gözden geçirilmesi
14 Projenin ilerletilmesi ve gözden geçirilmesi
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi ve Çalıştay

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
45
Seminer/Çalıştay
1
35
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
70
70
Seminer/Çalıştay
1
34
34
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır,

2

Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir,

3

Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler,

X
4

Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır,

5

Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır,

6

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular,

7

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur,

8

Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar,

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur,

X
10

Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür,

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır,

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.